Vyšla monografie Terezy Havelkové u Oxford University Press

Monografie Opera as Hypermedium: Meaning-Making, Immediacy and the Politics of Perception se teoreticky zabývá mnohovrstevnými vztahy mezi operou a reprodukčními médii. Havelková přistupuje k opeře jako k audiovizuální události a všímá si především těch aspektů, které umožňují operu chápat jako „hypermédium“ v kontextu dalších (starých i nových) médií, která zvýrazňují a reflektují svou vlastní medialitu a technologickou podstatu. Kniha se zaměřuje především na využití mediálních technologií v kontextu divadelní produkce, ale dotýká se i otázek zfilmované opery, operních videozáznamů a živých přenosů. Pracuje s díly současných autorů (např. Louis Andriessen, Michel van der Aa) i s inscenacemi tradičního repertoáru (např. Wagnerův Prsten Nibelungů v režii Roberta Lepage nebo katalánského kolektivu La Fura dels Baus).

https://global.oup.com/academic/product/opera-as-hypermedium-9780190091262?cc=us&lang=enpe-55836463#

[obálka]

Úvod > Aktuality > Vyšla monografie Terezy Havelkové u Oxford University Press