Novinky ve fondu

knihovna_pasek_1920x176

Výběr z novinek ve fondu

Listopad

Gamberini, Andrea: A Companion to Late Medieval and Early Modern Milan – The Distinctive Features of an Italian State. Leiden: Koninklijke Brill NV, 2015
Sallis, Friedmann: Music Sketches. Cambridge: Cambridge University Press, 2015
Nová, Kateřina-Vejvodová, Veronika: Nejraději mne titulovali indiánem – Americké vzpomínky na Antonína Dvořáka. Praha: Národní muzeum, 2016
Nettl, Bruno: Becomig an etnomusicologist: A Miscellany of Influences. Plymouth: The Scarecrow Press Inc., 2013
Motnik, Marco: Jacob Handl-Gallus: Werk-Überlieferung-Rezeption. Tutzing: Hans Schneider, 2012
Dykast, Roman: Antonín Rejcha: Pojednání o kontrapunktu. Praha: Togga, 2016
Applegate, Cecilia – Potter, Pamela: Music & German National Identity. Chicago: The University of Chicago Press, 2002
Žáčková Rossi, Michaela: The Musicians at the Court of Rudolf II. Praha: KLP, 2017
Paulsmeier, Karin: Notationskunde 15. und 16. Jahrhundert (2. sv.). Basel: Schwage AG, 2017
Veit, Wenzel, Heinrich:  Streichuartett e-moll: Partitur.  Regensburg: Der Sudetendeutschen Musikinstitut, 2017
Marschner, Franz Ludwig: Sonate für Violine und Klavier a-Moll, op. 3. Frankfurt a.M.: Laurentius-Musikverlag, 2017

Říjen

Bach, Johann Sebastian – Marcello, Alessandro: Adagio.  Praha: Musica Gioia, 2015
Báchorek, Milan: Sonatina pro flétnu a klavír.  Praha: Musica Gioia, 2015
Douša, Eduard: Sonatiny. Praha: Musica Gioia, 2017
Douša, Eduard: Letní jazzatina. Praha: Musica Gioia, 2014
 Douša, Eduard: Saxonatina. Praha: Musica Gioia, 2013
Douša, Eduard: Quousque …? Sonata per viola solo. Praha Musica Gioia, 2012
Douša, Eduard: Studie I. pro klavír. Praha: Musica Gioia, 2013
Douša, Eduard: Studie II. pro klavír. Praha: Musica Gioia, 2014
Douša, Eduard: Synkopické „R“ (ondo) pro čtyřruční klavír. Praha: Musica Gioia, 2015
Douša, Eduard: Fantasia romantica. Praha: Musica Gioia, 2015
Douša, Eduard: Tři písně. Praha: Musica Gioia, 2016
Douša, Eduard: Písničky pro kmotřičku. Praha: Musica Gioia, 2016
Douša, Eduard: Čtyři písňové imprese. Praha: Musica Gioia, 2016
Douša, Eduard: Ave MAria. Praha: Musica Gioia, 2016
 Kalinayová-Bártová, Jana – Zajíček, Petr: Daniel Speer (1636-1707). Philomenica angelica cantinonum sacrarum (1688). 2 sv. (Musicalia Istropolitana sv. 7). Bratislava: Ars Musica, 2014
 Hottmar, Michal: Jean-baptiste Besard (ca 1567-ca post 1617). Thesaurus Harmonicus 1603 (Musicalia Istropolitana sv. 6), Bratislava: STIMUL, 2016
 Stýblová, Magdaléna: Anton Zimmermann (1741-1781). Cassatione Ongherese (Musicalia Istropolitana sv. 8). Bratislava: STIMUL, 2017
 Ruščin, Peter (ed.): Te deum laudamus. Ľubický spevník (17. stor.) (Musicalia Istropolitana sv. 4). Bratislava: STIMUL, 2011

Září

Barbo, Matjaž: František Josef Benedikt Dusík. The Biography of an Eighteenth-Century Composer. Wien: Hollitzer Wiissenschaftsverlag, 2011
Zvara, Vladimír (Hg. ed.): Musiktheater in Raum und Zeit. Beitrage zur Geschichte der Theaterpraxis in Mitteleuropa im 19. und 20. Jahrhundert. Bratislava: Asociácia Corpus, 2015
Zagorski, Marcus: Kapitoly z estetiky seriálnej hudby. Bratislava: Asociácia Corpus, 2017
Allenbach, Daniel (ed.): Musiktheorie im 19. Jahrhundert. Schliengen: Edition Argus, 2017
Emans, Reinmar – Krämer Ulrich (Hrsg.): Musikeditionen im Wandel der Geschichte. Berlin; Boston: Walter de Gruyter GmbH, 2015
Kühn, Ulrich: Sprech-Ton-Kunst. Tübingen: Max Niemeyer Verlag, 2001
Mesa, Franklin: Opera. An Encyklopedia of World Premieres and Significant Performances, Singers, Composers, Librettists, Arias and Conductors, 1597-2000. Jefferson; London: McFarland  & Company, 2007
Hasnosn, Alice M.: Musical Life in Biedermeier Vienna. Cambridge: Cambridge University Press, 1985
Michael, Jahn: Die Wiener Hofoper von 1794 bis 1810. Musik und Tanz im Burg- und Kärnthnerthortheater. Wien: Verlag Der Apfel, 2011
Meconi, Honey: Early Musical Borrowing. New York; London: Routletge, 2015

Červenec

Wexler, Richard: Antoine Bruhier – Life and Works of a Renaissance Papal Composer. Turnhout: Brespol Publishers, 2014
Vereecke, Hannes: The Sixteenth-Century Trombone – Dimensions, Materials and Techniques. Turnhout: Brepols Publishers, 2016
Bianco, Aurelio – Dieci, Sara: Biagio Marini – Madrigali et Symfonie. Turnhout: Brepols Publishers, 2014
Oosterwijk, Anne van (ed.): Staging the Court of Burgundy. Turnhout: Brepols Publishers n.v., 2013
Thelen, Emily S.: Urban History 37 – The Seven Sorrows Confraternity of Brussels. Turnhout: Brepols Publishers n.v., 2015
Horníčková, Kateřina – Šroněk, Michal (eds.): From Hus to Luther – Visual Culture in the Bohemian Reformation (1380-1620). Turnhout: Brepols Publishers n.v., 2016
Klemisch consort: en vos audieux – Musik der Renaissance aus Rom und Florenz (CD). Berlin
Ensemble Peregrina: Codex 457 – Musik des Mittelalters aus Tirol (CD). Insbruck: Tiroler Landesmuseum, 2017
Capella Mariana: Codex Speciálník – Polyphony in Prague around 1500 (CD). Et Cetera, 2016
Martinček, Peter Ján: Matthäus Apelles von Löwenstern: Zion spricht. Der Herr hat mich verlassen (Musicalia Istropolitana sv. 5). Bratislava: Univerzita Komenského, Filozofická fakulta, 2015
Mrtinček, Peter (ed.): Matthäus Apelles von Löwenstern: Alleluja. Lobet den Herren in seinem Heiligtum (Musicalia Istropolitana). Bratislava: Univerzita Komenského, Filozofická fakulta, 2012
Eben, Petr: Veni Creator Spiritus, Praha: Bärenreiter Supraphon, 1996
Orto. Marbrianus de: Ave Maria, Chille: Agencia, 2017
Desprez, Josquin: Praeter Rerum Seriem, Chille: Agencia C, 2017
Antico, Andrea: Frottole intabulate da sonare organi: Libro primo. Bologna: Ut Orpheus Edizioni S.r.l., 2016
Boynton, Susan – Reilly, Diane J. (eds.): Resounding Images: Medieval Intersections of Art, Music and Sound. Turnhout: Brepols, ©2015
Meyer, Michael: Zwischen Kanon und Geschichte : Josquin im Deutschland des 16. Jahrhunderts. Turnhout: Brepols, ©2016
Scheideler – Wörner (Hrsg.): Lexicon Schriften über Musik. Band 1, Musiktheorie von der Antike bis zur Gegenwart. Kassel: Bärenreiter; Metzler, 2017
Long, Sarah Ann – Behrendt, Inga (eds.): Catalogue of notated office manuscripts preserved in Flanders (c.1100-c.1800). Turnhout : Brepols, ©2015
His, Isabelle: Dix Pseaumes en forme de motets de Claude Le Jeune (1564). Turnhout: Brepols, ©2014
Canguilhem, Philippe (ed.): Chanter sur le livre à la Renaissance : Les traités de contrepoint de Vicente Lusitano. Turnhout: Brepols, ©2013
Hentschel, Frank – Winkelmüller, Marie (eds.): Nationes, Gentes und die Musik im Mittelalter. Berlin: De Gruyter, 2014
Massing, Jean Michel – Zeeman, Nicolette (eds.): King’s College Chapel 1515-2015: Art, Music and Religion in Cambridge. London; Turnhout: Harvey Miller Publishers, 2014
The Codex Faenza 117: Instrumental Polyphony in Late Medieval Italy. Lucca: Lim Editrice, 2012/2013
The San Lorenzo Palimpsest, Florence, Archivio del Capitolo di San Lorenzo, Ms. 2211. Lucca: Lim Editrice, 2016
Baroncini, Rodolfo – Bryant, David – Collarile, Luigi (eds.). Giovanni Gabrielli: Transmission and Reception of a Venetian Musical Tradition. Turnhout: Brepols, 2016
Bertoglio, Chiara: Reforming Music: Music and the Religious Reformations of the Sixteenth Century. Berlin: De Gruyter, 2017
Degl’Innocenti, Luca – Richardson, Brian – Sbordoni, Chiara (eds.): Interactions between Orality and Writing in Early Modern Italian Culture. New York; London: Routledge, 2016
Brentner, Johann Joseph Ignaz: Duchovní árie I = Sacred Arias I. Praha: Etnologický ústav AV ČR, 2015
Cessac, Catherine (ed.): Les Histoires sacrées de Marc-Antoine Charpentier: Origines, contextes, langage, interprétation. Turnhout: Brepols, 2016
Meyer, Christian: Collections du Nord – Pas-de-Calais et de Picardie: II: Chantilly, Douai, Laon, Lille, Saint-Omer, Saint-Quentin, Soissons, Valenciennes. Turnhout: Brepols, 2016
Meyer, Christian – Haggh-Huglo, Barbara – Nishimagi, Shin: Collections du Nord – Pas-de-Calais et de Picardie: I: Abbeville, Amiens, Arras, Bergues, Boulogne-sur-mer, Cambrai. Turnhout: Brepols, 2014
Owens, Jessie Ann – Schiltz, Katelijne (eds.): Cipriano de Rore: New Perspectives on His Life and Music. Turnhout: Brepols, 2016
Stipčević, Ennio: Rennaisance Music and Culture in Croatia. Turnhout: Brepols, 2015
Stewart-MacDonald, Rohan H. (ed.): The Early Keyboard Sonata in Italy and Beyond. Turnhout: Brepols, 2016
Libin, Kathryn L. (ed.): Mozart in Prague: Essays on Performance, Patronage, Sources, and Reception. Praha: Etnologický ústav AV ČR, 2016
Epp, Mauren – Power, Brian E. (eds.): The Sounds and Sights of Performances in Early Music. London, New York: Routledge, 2009
Colton, Lisa: Angel Song: Medieval English Music in History. London, New York: Routledge, 2017
Harley, John: Thomas Tallis. Farnham: Ashgate, 2015
Meyer, Christian (ed.): The ‚Ars muisca‘ Attributed to Magister Lambertus/Aristoteles (Royal Musical Association Monographs 27). Farnham: Ashgate, 2015
Abramov-van Rijk, Elena: Singing Dante: The Literary Origins of Cinquecento Monody (Royal Musical Association Monographs 26). Farnham: Ashgate, 2014
Bent, Margaret: Magister Jacobus de Ispania, Author of the Speculum muicae (Royal Musical Association Monographs 28). Farnham: Ashgate, 2015
Bajgarová, Jitka (ed.): K otázkám monografického pojetí skladatelské osobnost a výkladu jejího díla. K 90. narozeninám skladatele a dirigenta Karla Husy. Praha: Etnologický ústav Akademie věd České republiky, 2013
Duffin, Ross W.: The Music Treatises of Thomas Ravenscroft. Farnham: Ashgate, 2014
Jennings, Lauren McGuire: Senza Vestimenta: The Literary Tradition of Trecento Song. Farnham: Ashgate, 2014
Biddle, Ian-Gibson, Kirsten: Cultural Histories of Noise, Sound and Listening in Europe, 13000-1918. London, New York: Routledge, 2017
Fleming, Michael-Bryan, John: Early English Viols. London, New York: Routledge, 2016
Disenberger, Maxmilian-Meens, Rob-Rose, Els (editors): The Prague Sacramentary. Turnhout: Brepols Publishers n.v., 2016
Greer, David: Manuscript Inscriptions in Early English Printed Music. Farnham: Ashgate, 2015
Blackburn, Bonnie J. – Stras, Laurie (ed.) : Eroticism in Early Modern Music. Farnham: Ashgate Publishing Limited, 2015
McEachnie, Robert: Chromatius of Aquileia and the Making of a Christian City. London, New York: Routledge, 2017
Henze, Catherine A.: Robert Armin and Shakespeare’s Performed Songs. London, New York: Routledge, 2017
Dall’Aglio, Stefano – Richardson, Brian – Rospocher, Massimo (ed.): Voices and Texts in Early Modern Italian Society. New York: Routledge, 2017
Trocmé-Later, Daniel: The Singing of the Strassbourg Protestants, 1523-1541. Surrey: Ashgate Publishing Limited, 2015
Katalinić, Vjera (ed.): Music Migrations in the Early Modern Age: People, Markets, Patterns and Styles = Glazbene migracije u rano moderno doba: ljudi, tržišta, obrasci i stilovi. Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2016
Fabris, Dinko – Murata, Margaret (eds.): Passagio in Italia : Music on the Grand Tour in the Seventeenth Century. Turnhout: Brepols, 2015
Schmidt-Beste, Thomas (ed.): The motet around 1500 : On the relationship of imitation and text treatment?. Turnhout: Brepols, 201
Guzy-Pasiak, Jolanta – Markuszewska, Aneta (eds.): Music Migration in the Early Modern Age : Centres and Peripheries – People, Works, Styles ; Paths of Dissemination and Influence. Warsaw: Liber Pro Arte, 2016
Servin, Jean: Psalmi Davidis 1579. Turnhout: Brepols, 2014
Janke, Andreas: Die Kompositionen von Giovanni Mazzuoli, Piero Mazzuoli und Ugolino da Orvieto im San-Lorenzo-Palimpsest (ASL 2211) (Musica Mensurabilis, Band 7). Hildesheim: Georg Olms Verlag, 2016
Rothenberger, Eva – Wegener, Lydia (Hrsg.). Maria in Hymnus und Sequenz : Interdisziplinäre mediävistische Perspektiven. Brlin: De Gruyter, 2017
Unzeitig, Monika – Schrott, Angela – Miedema, Nine (Hg.): Stimme und Performanz in der mittelalterlichen Literatur. Berlin: De Gruyter, 2017
Tuksar, Stanislav (ed.): Ivan Zajc (1832-1914) : Glazbene migracije i kulturni transfery = Musical Migrations and Cultural Transfers. Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2016
Zayaruznaya, Anna: The Monstrous New Art. Divided Forms in the Late Medieval Motet. Cambridge: Cambridge University Press, 2015
Mullally, Robert: The Carole. A Study of a Medieval Dance. Lndon; New York: Routledge, 2016
McCarthy, Kerry: Liturgy and Contemplation in Byrd´s Gradualia. New York; London: Routledge, 2016
Meconi, Honey (ed.): Early musical borrowing. New York; London: Routledge, 2004

Červen

Rettelbach, Johannes (ed.): Repertorium der Sangsprüche und Meisterlieder des 12. bis 18. Jahrhunderts, Band 2.1, 2.2. Tübingen: Max Niemeyer, 2009
Cavallini, Ivano (ed.): Nation and/or homeland. Identity in 19th century music and literature between central and mediterranean Europe. Sesto San Giovanni: Mimesis Edizioni, 2012
Brand, Benjamin David – Rothenberg, David J. (eds.): Music and culture in the Middle Ages and Beyond : liturgy, sources, symbolism. Cambridge: Cambridge University Press, 2016 
Gallagher, Sean: Johannes Regis. Turnhout: Brepols, 2010
Haines, John: Medieval song in Romance languages. Cambridge: Cambridge University Press, 2010
Schiltz, Katelijne: Music and riddle culture in the Renaissance. Cambridge: Cambridge University Press, 2015
Bletschacher, Richard: Die Minnesänger in Bayern und Österreich. Wien: Hollitzer, 2016
Signori, Gabriela – Studt, Birgit (Hrsg.): Das Konstanzer Konzil als europäisches Ereignis. Ostfildern: Jan Thorbecke, 2014
Freedman, Richard: Music in the renaissance (Western Music in Context). New York ; London: W. W. Norton & Company, 2013
Fassler, Margot: Music in the Medieval West (Western Music in Context). New York ; London: W. W. Norton & Company, 2014
Fassler, Margot: Anthology for Music in the Medieval West (Western Music in Context). New York ; London: W. W. Norton & Company, 2014

Květen

Novak, John K.: The Symphonic Works of Leoš Janáček: from Folk Concepts to Original Style (Sources and Studies in Music History from Antiquity to the Present; vol. 46), Frankfurt am Main: Peter Lang, 2016
Velek, Viktor: Lumír 150, sbormistři českoslovanského zpěváckého spolku „Lumír“ ve Vídni. Třebíč: Apis Press, 2016
Ostrčil, Otakar: Písně na texty německých básníků, pro vyšší hlas a klavír (ed. Markéta Kratochvílová). Praha: Etnologický ústav Akademie věd České republiky, v.v i., Kabinet hudební historie, 2015

Březen

Vintr, Josef: Ostrovské rukopisy. Olomouc: Refugium Velehrad-Roma, 2014
Hons, Miloš: Hudba jako horký tep života (kapitoly z dějin české hudební estetiky, vědy a kritiky od Února k Srpnu (1948-1968). Praha: Togga, 2015
Fiala, Josef: Sonáta C dur č. 1 pro violoncello a bas. Praha: Musica Gioia, 2015
Kačic, Ladislav (ed.): Musikalische und literarische Kontexte des Barocks in Mitteleuropa – in der Slowakei. Bratislava: Slavistický ústav Jána Stanislava SAV, 2015

Únor

Bajgarová, Jitka – Wehrmeyer, Andreas (eds.): Mosty a propasti: česko-německé hudební vztahy v meziválečném Československu: sborník ze stejnojmenné mezinárodní muzikologické konference konané 3.-5.11.2011 v Praze. Praha, Etnologický ústav AV ČR, 2014
Arlt, Wulf – Stauffacher, Mathias (eds.): Engelberg Stiftsbibliothek : Codex 314, faksimile (Schweizerische Musikdenkmaler, Bd. 11). Winterthur : Amadeus-Verlag, 1986

Leden

Hoyerová, Ivana: Jakub Jan Ryba. Rožmitál pod Třemšínem: Společnost Jakuba Jana Ryby; Praga Mystica, 2015
Pacelli, Asprilio: Sacrae cantiones, Monumenta musicae in Polonia, Seria B, Collectanea musicae artis (ed. Przybyszewska-Jarmińska, Barbara). Warszawa: Instytut Sztuji Polskiej Akademii Nauk, 2012
Mašek, Petr a kol.: Tisky 16. století v zámeckých knihovnách České republiky (3 sv.). Praha: Národní muzeum; České Budějovice: Národní památkový ústav, 2015
Fišer, Marcel (ed.): Sborník prací z historie a dějin umění. 5/2008, klatovsko. Klatovy: Galerie Klatovy/Klenová, 2008
Chroust-Buršíková-Viták (eds.): Milovníkům slova Božího k potěšení a užitečnému pobavení : barokní jezuitské Klatovy 2016 – sborník příspěvků. Klatovy: Město Klatovy, 2016
Ryba, Jakub Jan: Motectum in e & C : Festo S: Bartholomaei accommodatum 1812 ; Graduale in C pro Festo S: Bartholomaei 1813, Musica Antiqua Bohemiae Occidentalis, Tomus 1. Klatovy: Kolegium pro duchovní hudbu; Plzeň: Artis Fontes, 2016
Christensen, Thomas (ed.): The Cambridge history of Western music theory. Cambridge: Cambridge University Press, 2002
Lawson, Colin – Stowell, Robin (eds.): The Cambridge history of musical performance. New York: Cambridge University Press, 2012
Bohlman, Philip V. (ed.): The Cambridge History of World Music. Cambridge: Cambridge University Press, 2013
Keefe, Simon P. (ed.): The Cambridge History of Eighteenth-Century Music. Cambridge: Cambridge University Press, 2009
DeFord, Ruth I.: Tactus, Mensuration, and Rhytm in Renaissance Music. Cambridge: Cambridge University Press, 2015
Chalupka, L’ubomír: Cestami k tvorivej profesionalite: Sprievodca slovenskou hudbou 20. storočia I. (1901-1950). Bratislava: Univerzita Komenského Filozofická fakulta, 2015
Tesař, Stanislav a kol.: Cantantibus organis: Hudební kultura raného novověku ve středoevropských souvislostech. Brno: Moravská zemská knihovna v Brně, 2016
Goldman, Jonathan (ed.): Texts and Beyond: The Process of Music Composition from the 19th to the 20th Century. Bologna: Ut Orpheus, 2016
Brčák, Marek a kol.: Rukopisné zlomky Knihovny Národního muzea: Signatura 1 A. Praha: Národní muzeum, 2014
Jeż, Tomasz – Przybyszewska-Jarmińska, Barbara – Toffetti, Marina (eds.): Italian Music in Central-Eastern Europe. Around Mikołaj Zieleńskiʻs Offertoria and Communiones (1611). Venezia: Edizioni Fondazione Levi, 2015
Úvod > Knihovna > Novinky ve fondu